نوشته شده توسط : sami

 صادرات سنگ مرمریت به دلیل محبوبیت این سنگ بسیار گسترش پیدا کرده است. ایران به عنوان یکی از بزرگترین معادن سنگی در دنیا شناخته می شود. وضعیت و موقعیت خاص جغرافیایی ایران باعث شده است که درآمد زیادی را بتوانیم از این راه کسب نماییم و صادرات سنگ مرمریت را گسترش دهیم تا بتوانیم درآمدهای خوبی را به وسیله معادن سنگی و فرآورده های آن ها برای کشورمان کسب کنیم.

صادرات انواع سنگ ها به خصوصص صادرات سنگ مرمریت از گذشته تا به امروز رونق بسیار زیادی داشته است. سنگ های معادن هم به شکل خام هم به شکل فرآوری شده در داخل و خارج از ایران طرفداران بسیار زیادی دارند.

افزایش صادرات سنگ مرمریت به دلیل شهرت بسیار زیاد این سنگ ها می باشد. سنگ مرمریت بیشتر برای شرکت‌های تجاری بزرگ کاربرد دارد .همچنین این سنگ در نماهای ساختمانی گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرد.

صادرات سنگ مرمریت ، با توجه به تنوع رنگ و طرح فراوانی که دارد به عنوان یکی از مهم ترين اقلام صادراتی است که می توانیم به عنوان صادرات غیر نفتی به آن اشاره کنیم. سنگ مرمريت معدن های بسیاری در جای جای ايران دارند . به همين دلیل ايران ميتواند بهترين صادر کننده سنگ مرمريت شناخته شود.

وضعیت صادرات سنگ مرمریت در ایران

علاوه بر صادرات سنگ مرمریت به صورت کلی حجم ذخایر سنگ ساختمانی در جهان به ۱۵ میلیارد تن خواهد رسید که ایران ۴ میلیارد تن از آن را به خود اختصاص داده است. و از این میزان سنگ حدود ۲۰ میلیون تن آن در سال استخراج و حدود ۵ درصد آن به خارج از کشور صادر می شود.

پس این را بدانید که موقعیت جغرافیایی کشور ایران، سبب فراوانی و تنوع بسیاری در صادرات سنگ مرمریت و سایر سنگ ها شده است.

کشورمان ایران از ذخایر طبیعی و منابع سنگ مرمریت زیادی برخوردار می باشد.

با تمام آماری که در خصوص صادرات سنگ مرمریت داده می شود با این حال سهم ایران از بازار مبادلات جهانی سنگ کمتر از ۳ درصد می باشد.

باید بگوییم که تولید انواع سنگ تزئینی کشور در سال چند سال  بالغ بر ۱۵٫۵ میلیون تن سنگ بوده است که نسبت به سال های گذشته رشد ۱۸ درصدی داشته است. با توجه به آمای که گمرک می دهد ارزش صادرات سنگ تزئینی در سال گذشته به ۲۷۰ میلیون دلار رسیده است که رشد ۳۵ درصدی را در مقایسه با گذشته داشته است که این آمار بسیار قابل توجه می باشد.از این رو صادرات سنگ مرمریت بسیار حائز اهمیت می باشد.

صنعــت سنگ ایـران یکی از بــزرگترین فرصــت های کارآفرینی، اشتغالزایی و اقتصادی است که متاسفانه علی رغم تلاشهای انجام شده توسط بخش خصوصی و دولتی، همچنان بصورت ناشناخته باقی مانده است.

این صنعت با دارا بودن هزاران واحد صنعتی در کشور، اعم از معادن و کارخانجات سنگبری، بطور مستقیم و یا بکارگیری محصولات این صنعت در سازه های مختلف، بطور غیر مستقیم، میتواند نقش تعیین کننده ای در معاملات اقتصادی کشور ایفا نماید.

در این بین میزان ذخایر و تنوع سنگهای تزئینی بسیار قابل توجه می باشد و با در نظر گرفتن این که حدود ۴ میلیارد تن ذخایر شناخته شده (حدود یک چهارم ذخایر جهان)، ایران از نظر تنوع ذخایر حائز رتبه اول جهان و از جهت میزان تولید و استخراج رتبه هفتم جهان و همچنین به لحاظ کیفیت سنگهای تزئینی در میان کشور های برتر صادر کننده سنگ قرار گرفته است که صادرات سنگ مرمریت هم در این دسته قرار دارد.

تولید سنگ خام طی سالهای گذشته به شکلی انجام ده است که ایران را در دومین جایگاه تولید کنندگان دنیا پس از ایتالیا قرار گرفته است ، اما با توجه به دلایل و  شرایط خاصی جایگاه مناسبی در بازار جهان ندارد.

صادرات سنگ مرمریت و مسائل پیرامون آن

تامین  کردن مواد اولیه: برای صادرات سنگ مرمریت به دلیل وجود ذخایر سنگ در کشور،ما با مشکل جدی روبرو نمی باشیم، ولی به دلیل عدم وجود مدیریت علمی و برنامه ریزی صحیح جهت استفاده از تمام ظرفیت ماشین آلات، عدم انتخاب ماشین آلات مناسب ، روش استخراج نامناسب و ایجاد ضایعات نامتعارف، تناژ تولید سالیانه کاهش یافته که تامین سنگ خام مورد استفاده در واحدهای فرآوری را گاها دچار مشکل نموده است و در آخر باعث افزایش قیمت سنگ خام نسبت به دیگر رقیبان می شود.
صادرات سنگ مرمریت به شکلی خام به صورت موردی و از معادن مختلف توسط واحدهای فرآوری خریده می شود که در بعضی موارد این معادن سنگ از استان های مجاور نیستند، که همین هزینه های حمل و نقل بر قیمت تمام شده محصول اثر می گذارد. علاوه بر این باعث می شود که رابطه منطقی و سیستماتیک بین معادن و واحدهای تولید و فرآوری سنگ ها به وجود نیاید.

تجهیزات و فناوری در صادرات سنگ مرمریت:در معادن مورد استفاده که سهم سرمایه برای ماشین آلات خارجی در سرمایه گذاری ثابت معادن از ماشین آلات داخلی بیشتر می شود. همه ی ماشین آلات و تجهیزات را می توان در داخل کشور ساخت اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که معمولا کیفیت این ماشین آلات در مقایسه با ماشین آلات خارجی به نسبت کمتر می باشد اما جای پیشرفت دارند.

داشتن دانش فنی کافی سبب شده است تا روش های استخراج در معادن و واحد های فرآوری سنگ، فقط به وسیله تجربیات بومی حاصل بشود. استفاده از روش های مدرن و آموزش نیروی کار می تواند بهره وری را افزایش بدهد. عدم استفاده از بعضی  وسایل مناسب از جمله اره زنجیری، بیل مکانیکی و جرثقیل در معادن، اره و فیلتر پرس در واحدهای فرآوری باعث کاهش تولید و بهره وری می شود.

https://zandestile.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sami

 سنگ مرمريت يكي از محبوب ترين سنگ هاي ايران و جهان مي باشد.به همين سبب خريد سنگ مرمريت در نوع خود خواهان و طرفداران زيادي دارد و بر پايه كربنات كلسيم مي باشد كه از كلسيت، دولوميت و كريستالها است كه با گذشت زمان تحت فشار و حرارت بالا قرار مي گيرد و  تبديل به يك كلسيت بزرگ و رگه دار مي شود . كاني هاي  سنگ مرمريت از كلسيت و از كاني هاي ديگري همانند كوارتز ، هماتيت ، ليمونيت متشكل شده است.خريد سنگ مرمريت به دليل بافت و موارد كابردي اش خيلي حائز اهميت مي باشد.

سنگ هاي مرمريت در ظاهر داراي رگه ها وحاله هاي مرمريت  زنجيره اي استيلوليت مي باشد كه مانند نوار قلب در بافت سنگ ديده خواهد شد. اين سنگ بسيار منحصر به فرد مي باشد و مي توان گفت كه خريد سنگ مرمريت به اين دليل بالا مي باشد كه داراي موجهايي با طرحهاي مختلف و بعضا به رنگهاي متنوع و زيبا مي باشد و از آن براي بسياري از مصارف گوناگون استفاده مي شود كه طيف گسترده اي كه اين سنگ دارد مي تواند سليقه هاي گوناگوني را تامين نمايد و هر فردي با هر سليقه اي كه باشد مي تواند به راحتي خريد سنگ مرمريت را انجام دهد.

سنگ مرمريت از لحاظ فيزيكي مقاومت سايشي بالايي دارد كه سبب  مقاومت فشاري و سايشي زياد باعث صيقل پذيري و درخشندگي مي شود.
سنگ مرمريت در برابر سرما و گرما و اشعه نور آفتاب مقاوم نمي باشد و به همين دليل استفاده از سنگ مرمريت در فضاي بيروني ساختمان توصيه نمي شود.پس بهتر است خريد سنگ مرمريت را براي مصارف داخلي ساختماني استفاده كنيد.
سنگ مرمريت ويژگي هاي ديگري نيز دارد كه در ادامه به آن اشاره كرده ايم:

  • مقاومت بالاي سايشي
  • مقاومت خمشي بالا
  • ساب پذيري بسيار عالي
  • تنوع  خيلي زياد
  • چسبندگي خوب با ملات و تخلخل كم
  • و . . .

انواع سنگ هاي مرمريت

همان طور كه گفتيم سنگ هاي مرمريت تنوع بسيار بالايي دارند به همين دليل از آن استفاده هاي فراواني مي توانيم داشته باشيم.خريد سنگ مرمريت مي تواند شامل برخي از انواع اين سنگ باشد كه در زير به آن اشاره مي كنيم:

  • سنگ مرمريت آباده
  • سنگ مرمريت اداوي
  • سنگ مرمريت اربسكاتو
  • سنگ مرمريت ارسنجان
  • سنگ مرمريت آرك بيرجند
  • سنگ مرمريت اروميه
  • سنگ مرمريت اعلمي
  • سنگ مرمريت آفريككن بلك
  • سنگ مرمريت اقبال يزد
  • سنگ مرمريت آمبر محلات
  • سنگ مرمريت اپرادور دارك
  • سنگ مرمريت اپرادور لايت
  • سنگ مرمريت اپرادور دارك
  • سنگ مرمريت امپريال
  • سنگ مرمريت اوشن بلو
  • سنگ مرمريت آويد
  • سنگ مرمريت ايرجي
  • سنگ مرمريت آيس فلاور
  • و . . .

قيمت سنگ مرمريت 

نمي توانيم قيمت يكساني براي خريد سنگ مرمريت بگوييم. اين سنگ با توجه به در جه هاي مختلفي كه دارد قيمت گذاري مي شود.سنگ مرمريت در درجه هاي كيفي متفاوت از سوپر ممتاز، درجه يك و درجه دو عرضه مي شود كه هريك قيمت هاي مختلفي دارند.

قيمت سنگ هاي مرمريت به عوامل زير وابسته است:

  • كيفيت و آناليز سنگ مرمريت: به هر ميزاني كه سنگ مرمريت از كيفيت بهتر و بالاتري برخوردار باشد قيمت سنگ مرمريت به نسبت بالاتر مي رود.
  • رنگ و طرح سنگ مرمريت : به هر ميزان رنگ سنگ مرمريت خاص تر باشد قيمت سنگ مرمريت بيشتر افزايش ميبابد .
  • قطر و ابعاد سنگ مرمريت : به هر ميزاني كه ابعاد سنگ مرمريت اندازه بزرگتري داشته باشد قيمت آن هم بيشتر مي شود ، سنگ هاي مرمريتي كه به اندازه هاي كوچك و نا متعارف تري برش داده شده اند،از قيمت كمتري برخوردار هستند.

پس در هنگام خريد سنگ مرمريت حتما به اين موارد توجه نماييد تا انتخاب درست تري داشته باشيد.

مزاياي سنگ مرمريت

سنگ مرمريت داراي مقاومت بالايي در برابر فشار بالا دارد و به همين دليل در برابر گرما و حرارات مقاومت بالايي از خود نشان مي دهد و به هر ميزاني كه تراكم سنگ مرمريت بيشتر باشد ،ميزان مرغوبت و دوام بيشتري نسب به ساير سنگ ها پيدا مي كند كه بايد در هنگام خريد به آن دقت نماييم. يكي ديگر از ويژگي‌هاي سنگ مرمريت، كه باعث مي شود نسبت به ساير سنگ ها  تمايز بيشتري داشته باشداين است كه سنگ مرمريت جلاي خوب و سطح صاف و براقي نسبت به ساير سنگ ها دارد.

https://zandestile.com/



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sami

 فروش سنگ مرمريت  در بين ساير سنگ هاي ساختماني بسيار بيشتر است و بايد بگوييم كه در بين ساير سنگ هاي ساختماني سنگ مرمريت بسيار محبوب و پر فروش مي باشد. سنگ مرمريت در بازارهاي بين المللي از زير شاخه هاي دسته بندي ماربل ها به حساب مي آيد و همچنين فروش سنگ مرمريت در كل جهان رايج مي باشد.

فروش سنگ مرمريت امروزه بسيار رايج مي باشد. از لحاظ ظاهري سنگ مرمريت ميتوان گفت كه اصولا داراي خلل و فرج كمتري نسبت به سنگ تراورتن دارد و به همين دليل فروش سنگ مرمريت زياد مي باشد همچنين  طيف رنگي اين سنگ ها در بازار بسيار زياد مي باشد كه به همين دليل مورد پسند ساير سليقه هاي گوناگون قرار مي گيرد.

بر روي سطح سنگ مرمريت خطوطي آهكي ديده مي شود كه مانند ترك مي باشند كه اين ترك ها پس از برش و فرآوري استاندارد اين خطوط ديگر قابل لمس نمي باشند. تجربه به ما نشان داده كه اگر سنگي داراي ظاهري  تميز تر و با خط و خطوط كمتر نسبت به ساير سنگ هاي مرمريت داشته باشد مي توانيم به اين نتيجه برسيم كه اين سنگ ها از ميزان استحكام كم تري نسبت به ساير سنگ هاي مرمريت دارد كه مي توانيم بگوييم كه اين گزينه هميشه شامل تمامي انواع سنگ هاي مرمريت نميباشد و خيلي در فروش سنگ مرمريت تاثير ندارد.

از لحاظ ماهيتي سنگ مرمريت ،يك سنگ دگر گون شده بر پايه كربنات كلسيم بوده از كلسيت، دولوميت و كريستال ها مي باشد.

قيمت سنگ مرمريت

قيمت فروش سنگ مرمريت در بازار سنگ مي تواند به دو عامل بستگي داشته باشد.

  • خواص سنگ مرمريت و ظاهر سنگ
  • ميزان كيفيت سنگ مرمريت

همين ويژگي ها باعث مي شود كه در دو فروشگاه متفاوت سنگ ها قيمت هاي متفاوتي داشته باشند، پس بدانيد كه به هر ميزان خطوط كم آهكي روي سطح آن را نام برد، پس بايد بدانيد كه هر چه خطوط روي سنگ مرمريت كم تر باشد استحكام آن نيز كم تر مي شود.

 

 

ويژگي هاي سنگ مرمريت

سنگ مرمريت را بهتر است كه در مكان هاي سرپوشيده و به دور از بارش باران،  تابش نور خورشيد و تغيرات آب و هوايي طبيعي استفاده كنيم  چون ممكن است كه دراثر تغييرات آب و هوايي و عوامل زيست محيطي ظاهر آن دچار تغيير شود  كه تغييرات آن مي تواند شامل شكستگي، ترك بر روي سطح بيروني، تغير رنگ و يا رنگ پريدگي، خالي شدن خطوط آهكي باشد.

با اين حساب فروش سنگ مرمريت براي مصارفي گوناگوني از جمله فضاهاي داخلي مانند كف واحد ها يا ديواره هاي داخلي استفاده و به كار گرفته مي شود . همچنين براي پله هاي داخلي ساختمان ها كه در معرض تابش نور خورشيد و يا بارش باران نيستند نيز مي توانيم استفاده كنيم.

فروش سنگ مرمريت به دليل معادن فراوان زيادي كه در ايران دارد بسيار بالا مي باشد به همين دليل مي توانيم سنگ مرمريت را با قيمت مناسبي در مقايسه با ساير سنگ ها يافت كنيم. از نظر شكل و ظاهر بايد به اين توجه كنيم كه در بيشتر سنگ هاي مرمريت ، ما مي توانيم طرح ها و شكل هايي را ببينيم كه اين خطوط به هيچ وجهي قابل لمس نمي باشند و باعث زيبا تر شدن  نماي شما مي شوند.

اين سنگ ها جزء شبيه ترين سنگ ها به تراورتن مي باشند كه  يكي از راه هاي تشخيص آن قسمت ساب خورده سنگ مي باشد.

انواع گوناگون سنگ هاي مرمريت

مي توانيم بگوييم كه فروش سنگ مرمريت به دليل تنوع بالايي كه دارد بسيار مورد توجه خريداران سنگ مي باشد كه به برخي از آن ها در زير اشاره كرده ايم:

  • مرمريت آباده
  • مرمريت اسپايدر
  • مرمريت پرطاووسي ارسنجان
  • مرمريت جوشقان
  • مرمريت چريكي
  • مرمريت جيرفت
  • مرمريت سيمكان
  • مرمريت نجف آباد
  • مرمريت مهكام

https://zandestile.com/



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sami

 صادرات سنگ تراورتن به دلیل داشتن منابع سنگ در ایران مرسوم می باشد و به همین سبب نیز بزرگ ترین ذخایر سنگ تراورتن در ایران ، استان مرکزی -شهرستان محلات می باشد. شهرستان محلات را می توانیم به‌عنوان کانون تولید سنگ ۵۰ درصد کل ماده معدنی تراورتن ایران  بدانیم . شهرستان محلات در تولید سنگ‌های ساختمانی مرمریت، چینی، کریستان، ترانیکس و ترامیت یا همان سنگ خام تراورتن به رتبه 18 ام در تولید و صادرات سنگ تراورتن رسیده است.

برای معرفی بهتر سنگ تراورتن بهتر است بگوییم که این سنگ نوعی سنگ تزئینی می باشد که در دسته سنگ‌های آهکی متخلخل  می باشد که در حقیقت از رسوبات چشمه‌های آب گرم به جا مانده‌اند و حفره‌های روی سنگ‌ها نیز ناشی از گازهای محبوس در همین آب‌های گرم می باشند.

تنوع رنگی و الگویی بالای سنگ‌های تراورتن آن‌ها را به انتخابی ایده‌‌آل و گسترده برای طراحی نماهای ساختمان‌ها، دیوارها و کف استخرها، کف‌پوش‌ها و سنگ‌فرش‌ها تبدیل شده است. ضمن این‌که میزان تخلخل و کیفیت سنگ‌ها نیز تنوع بسیاری دارد، دست علاقه‌مندان را برای انتخاب باز گذاشته است ، عمده معادن این سنگ در اصفهان است و این شهر سهم کثیری در تولید تراورتن کشور دارد.

اگر تاریخ را بخوانیم می توانیم در یابیم که در تمام دوران تاریخ و تمدن ایرانی ، آثار و مستندات فراوانی از سنگ های باستانی وجود دارد که در ساخت بنا ها ،  تندیس ها و طاق‌های سنگی حجیم استفاده می شود.

انجام این کار ها در طول تاریخ ایران نشان می دهد که  هنر و مهارت پیشینیان دوران باستان در به‌کارگیری ماهرانه سنگ در ساخت و ساز بناها از گذشته های خیلی دور وجود داشته است. همچنین با توجه به وجود ذخایر غنی سنگ های تزئئینی می توانیم وضعیت اقتصاد کشور را رونق دهیم. طبق ایران با وجود هشت هزار و ۸۰۰ معدن فلزات رنگی، خاک‌های صنعتی و سنگ‌های نما و ساختمانی در ایران که یک‌هزار و ۹۰۰ مورد از آن‌ها در حوزه سنگ‌های تزئینی می باشد.
پس ایران با وجود ذخایر غنی سنگ نما و تزئینی توانسته در چهار رتبه اول تولیدکنندگان سنگ تزئینی در جهان قرار دارد.

حضور رقیبان در صادرات

توجه به رقیبان سرسخت صادرات سنگ تراورتن این را نشان می دهد که سنگ خام و فرآوری شده مانند ترکیه، هند، ایتالیا و چین نشان می دهد که برعکس سابقه دیرینه ایران در صادرات سنگ تراورتن، در زمینه اقتصاد سنگ با مشکلاتی رو به رو می باشد.

فعالان صادرات سنگ تراورتن در ایران باور دارند که صادرات بی رویه سنگ تراورتن به شکل اولیه و خام یکی از بزرگترین موانع  رشد هزینه‌های استحصال و تولید سنگ تراورتن در این حوزه باشد که درکنار تحریم‌های اقتصادی سبب کندی رشد صادرات سنگ تراورتن در کشور بشود.
در صادرات سنگ تراورتن ، فعالان این رشته بر این باور هستند که راه ‌های استخراج نادرست سنگ تزئینی  به منظور صادرات سنگ تراورتن و نیزکمبود کارگران در این بخش باعث شده است که کیفیت صادرات سنگ تراورتن در کشور ما کم شود و مشکلات عدیدی برایمان به وجود بیای.

افراد فعال در صنعت صادرات سنگ تراورتن  همیشه گفته اند که این حوزه نیازمند کسب تجربه و مهارت می باشد و به راحتی نمی باشد .

صادرات سنگ تراورتن

در حال حاضر صادرات سنگ تراورتن به قزاقستان  در سال های اخیر به عنوان قسمتی از کالا های صادراتی به این کشور شناخته شده است.سنگ تراورتن را همان طور که قبلا گفتین می تمانیم به عنوان یکی از پر کاربرد ترین سنگ ها مخصوصا در بخش ساخت و ساز ساختمانی به حساب آوریم.این سنگ از مناطق مختلفی استخراج می شود که در زیر برخی از آن ها را نام برده ایم:

  • عباس آباد
  • آتشکوه
  • حاجی آباد
  • یزد
  • کاشان
  • ابیانه
  • آبگرم
  • آبیار

از لحاظ ظاهری و کیفیت هر کدام از این سنگ ها دارای ویژگی های مختلفی می باشند و ممکن است در برخی موارد باهم متفاوت باشند. سنگ هایی مناطق  مختلفی که گفته شد هر کدام دارای ویژگی های خاصی می باشند که در بازار به آن شهرت دارند. مثلا سنگ تراورتن حاجی آباد به بی موج بودن و ابر و باد مانند بودنش شهرت دارد. صادرات سنگ تراورتن در تناژ های بالا برای بخش های مختلف صنعتی در داخل و خارج کشور انجام می گیرد.

برای اطلاع از قیمت انواع سنگ در بازرگانی زاندس با ما تماس بگیرید.

https://zandestile.com/

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sami

 تراورتن سيلور مياندوآب ظاهري با رنگ سيلور و داراي رگه هاي سفيد و خرمايي منظم مي باشد كه شامل دو تم رنگي تيره و روشن مي باشد. اين سنگ به شكل موج دار و بي موج فرآوري مي شود  كه داراي موج هاي منظم و ساب پذيري بالا مي باشد.

از ويژگي هاي  سنگ تراورتن سيلور مياندوآب مي توانيم به براقيت ، شفافيت بالا ، تخلخل كم و رنگ ثابتآن اشاره كنيم.  پاليشر هاي اين سنگ هر چه قدر مرغوب تر باشد شفافيت سنگ تراورتن سيلور مياندوآب  بيشتر مي شود.
تراورتن سيلور مياندوآب  به صورت خام (كوپ) و فرآوري و صادر مي شود

كاربرد:

كاربرد سنگ ترارورتن سيلور مياندوآب شامل موارد زير مي شود:

  • نماي بيروني ساختمان به شكلي مردن و به روز
  • نماي داخلي ساختماني
  • ساخت مصنوعات سنگي
  • سنگ فرش محوطه پياده رو

موقعيت معدن 

معدن سنگ سيلور مياندوآب در  استان استان آذربايجان غربي، شهرستان مياندوآب واقع شده است.

قيمت

قيمت سنگ تراورتن سيلور مياندوآب به عوامل زير وابسته مي باشد:

  • ميزان زخامت و قطر سنگ
  • ابعاد سنگ سيلور مياندوآب
  • ميزان كيفيت سنگ

https://zandestile.com/



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()